Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Social Media and their Influence on Democratic Elections
Khyzhniak, Veronika ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
Progress in online technology has greatly improved the way how people all over the world can communicate with each other. Social networks greatly facilitate live communication not only for ordinary people but also for representatives of the legislative power. With the help of social media, politicians can promote their political campaign, advertise their party and, thanks to this, quickly and economically gain supporters. The 2016 US presidential elections highlighted the importance of social media communication on democratic elections worldwide. The aim of the thesis is to study different forms of social media. The project deals with the impact of Twitter and Facebook in the 2016 USA election and describes the way candidates were using it during the race.
Francouzský levicový populismus a tři prezidentské pokusy Jeana-Luca Mélenchona
Urbanová, Anna ; Mejstřík, Martin (vedoucí práce) ; Šindelář, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá prvky levicového populismu při kandidaturách Jeana-Luca Mélenchona na francouzského prezidenta. V empirické části pomocí kritické diskurzivní analýzy zkoumá programy pro volby 2012, 2017 a 2022, pozornost věnuje též prezentaci prezidentského kandidáta a jeho veřejnému vystupování. Cílem práce je zjistit, jak se vyvíjel diskurz levicového populismu u Mélenchona, a zda v kampaních využíval momentů společenských krizí, případně jak s nimi nakládal. Výzkum se zaměřuje také na koncept mainstreamizace populistů, podle kterého se odklání od původních ideálů, aby byla jejich rétorika přijatelnější pro větší spektrum voličů, činí tak ve snaze dosáhnout vyšších volebních výsledků.
Self-presentation strategies of political candidates in the Czech presidential campaign 2023
Balážová, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalárska práca skúma rolu vizuálnej komunikácie v politike a tvorbu sebaprezentačných stratégií vybraných kandidátov počas českých prezidentských volieb v roku 2023. Teoretická časť práce predstavuje vizuálnu politickú komunikáciu, kognitívne spracovanie obrazov a formovanie politického imidžu prostredníctvom vizuálnych rámcov a príslušných dimenzií. Analytická časť práce využíva kvantitatívnu a kvalitatívnu obsahovú analýzu na skúmanie sebaprezentačných stratégií kandidátov Petra Pavla, Andreja Babiša, Danuše Nerudovej a Pavla Fischera na Instagrame. Cieľom štúdie je zistiť, ako vybraní politickí kandidáti využívali sociálne médium Instagram na sebaprezentáciu a na ktoré vizuálne rámce kládli dôraz. Analýza 1 371 instagramových príspevkov vybraných kandidátov odhaľuje preferenciu pre rámec ideálneho kandidáta pred rámcom populistického kandidáta. Z analýzy rovnako vyplývajú rodové rozdiely vo využívaní dimenzií. Práca ďalej skúma interakcie používateľov s rôznymi vizuálnymi rámcami a dimenziami, pričom sú zaznamenané mierne rozdiely v počte interakcií.
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA
Trunda, Jakub ; Horák, Filip (oponent)
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá americkými prezidentskými volbami, největší pozornost je věnována samotnému volebnímu systému používanému během voleb, odborně nazývanému electoral college. Text práce se dotýká amerických prezidentských voleb, které jsou obecně velice obsáhlým tématem, a proto není možné detailně rozebrat všechny jejich jednotlivé oblasti, a tedy i zcela vyčerpat rozsah diplomové práce. Kvůli uvedené skutečnosti patří mezi cíle v prvních dvou částech diplomové práce stručně představit historický vývoje electoral college spolu s jeho současným fungování v rámci volby prezidenta USA. Poslední část práce se detailněji věnuje potenciálním reformám prezidentských voleb, jež by mohly významně přispět ke zlepšení celého procesu výběru, resp. volby amerického prezidenta. Text práce se dělí do tří na sebe postupně navazujících částí, přičemž každá je následně členěna na několik kapitol. V první části jsou představeny hlavní historické důvody vedoucí otce zakladatele Spojených států k přijetí právě tohoto volebního systému. Dále se věnuji jeho problematickému fungování, které muselo být napraveno přijetím XII. dodatku Ústavy. Ve druhé části je popsán celý průběh volby amerického prezidenta od chvíle, kdy jednotliví kandidáti začínají přemýšlet o...
Targeting a positioning v prezidentské kampani Petra Pavla - mladá generace voličů
Dejmková, Tereza ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá targetingem a positioningem prezidentské předvolební kampaně Petra Pavla a zaměřuje se především na oslovování nejmladší generace voličů, generaci Z. Prezidentské volby v roce 2023 byly odlišné od těch předchozích v několika ohledech, jedním z nich však bylo například právě cílení některých kandidátů na generaci Z. Do generace spadá v současnosti většina voličů, která se prezidentské volby zúčastnila poprvé, a která ji možná také poprvé více sledovala. Cílem práce je proto zjistit do jaké míry byl targeting a positioning kampaně při vytváření strategie přizpůsoben generaci Z a zároveň zjistit, zda se Petru Pavlovi podařilo prostřednictvím kampaně tuto cílovou skupinu oslovit a díky jakým krokům toho dosáhl. Teoretická část práce nejprve vymezuje a definuje nástroje politického marketingu, charakterizuje generaci Z a specifika jejich volebního chování. Právě zmiňované nástroje politického marketingu jsou v praktické části práce aplikovány na kampaň Petra Pavla. Informace k této části práce byly získány z osobního rozhovoru s marketingovým ředitelem kampaně Petra Pavla Martinem Klčem, který byl proveden autorkou práce. Efektivita kampaně na vymezenou cílovou skupinu je následně zjišťován a vyhodnocována na základě dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou...
Srovnání vybraných českých deníků před prezidentskými volbami 2023
Nováčková, Michaela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informováním pěti vybraných deníků mezi prvním a druhým kolem přímé prezidentské volby v roce 2023. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s odbornými koncepty a pojmy, které souvisí s normativním očekáváním demokratické společnosti jako je objektivita, vyváženost, nestrannost a jiné. V deskriptivní části popisuje českou mediální krajinu a blíže se dotýká tématu mediálního vlastnictví. Ve výzkumné části s využitím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy pracuje s daty, které získala z českých deníků Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Právo a Deník N a interpretuje výsledky na základě čtyř výzkumných otázek.
Mediální obraz druhého kola prezidentských voleb v televizním vysílání
Tomková, Aneta ; Chrenčík, Roman (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou mediálního obrazu prezidentských kandidátů v druhém kole prezidentských voleb v České republice v lednu 2023. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy předvolebních prezidentských debat zjistit, jak byli jednotliví kandidáti prezentováni ve veřejnoprávních a soukromých televizních stanicích a zda byly dodržovány principy objektivity a nestrannosti ze strany moderátorů. První část práce se věnuje vysvětlení klíčových pojmů spojených s předmětným tématem této práce, jako je přímá volba prezidenta, mediální obraz, politická komunikace a rozdíl mezi veřejnoprávními a soukromými médii. Dále jsou představeni prezidentští kandidáti a jejich politické pozadí. Hlavní část práce se zaměřuje na analýzu předvolebních prezidentských debat. Kvantitativní analýza poskytuje přesné údaje o rozsahu prostoru přiděleného jednotlivým kandidátům ve vysílání, počtu a charakteru kladených dotazů a dalších relevantních faktorech. Kvalitativní analýza umožňuje hloubkovější prozkoumání průběhu debat, přístupu moderátorů k jednotlivým kandidátům a identifikaci možných porušení principů objektivity a nestrannosti. Z výsledků analýz vyplývá, že některé televizní stanice a moderátoři nedodrželi zásady objektivity a nestrannosti během předvolebních...
Užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter
Gelnar, Matyáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter. Cílem práce bylo zjistit, jak moc byla negativní kampaň přítomna v publikovaných příspěvcích na daných sociálních sítích. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účely této analýzy bylo vytyčeno časové období od jednoho kalendářního měsíce před prvním kolem volby prezidenta České republiky až do dne druhého kola volby prezidenta České republiky. Analýza zkoumala příspěvky 3 kandidátů, kteří měli dle volebního modelu společností Data Collect a Kantar CZ největší procentuální šanci na postup do druhého kola volby prezidenta České republiky. Jmenovitě šlo o Petra Pavla, Andreje Babiše a Danuši Nerudovou. Předmětem analýzy příspěvků bylo například časové rozložení jednotlivých příspěvků, užití negativní kampaně či počet lajků. Výsledky analýzy ukázaly, že negativní kampaň byla určitou součástí předvolební komunikace na sociálních sítích jednotlivých kandidátů, rozdíly však bylo možné sledovat v míře jejího užití. Analýza zároveň ukázala, že příspěvky s negativní kampaní jsou na sociálních médiích populárnější pouze u některých kandidátů.
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA
Trunda, Jakub ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Grinc, Jan (oponent)
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá americkými prezidentskými volbami, největší pozornost je věnována samotnému volebnímu systému používanému během voleb, odborně nazývanému electoral college. Text práce se dotýká amerických prezidentských voleb, které jsou obecně velice obsáhlým tématem, a proto není možné detailně rozebrat všechny jejich jednotlivé oblasti, a tedy i zcela vyčerpat rozsah diplomové práce. Kvůli uvedené skutečnosti patří mezi cíle v prvních dvou částech diplomové práce stručně představit historický vývoje electoral college spolu s jeho současným fungování v rámci volby prezidenta USA. Poslední část práce se detailněji věnuje potenciálním reformám prezidentských voleb, jež by mohly významně přispět ke zlepšení celého procesu výběru, resp. volby amerického prezidenta. Text práce se dělí do tří na sebe postupně navazujících částí, přičemž každá je následně členěna na několik kapitol. V první části jsou představeny hlavní historické důvody vedoucí otce zakladatele Spojených států k přijetí právě tohoto volebního systému. Dále se věnuji jeho problematickému fungování, které muselo být napraveno přijetím XII. dodatku Ústavy. Ve druhé části je popsán celý průběh volby amerického prezidenta od chvíle, kdy jednotliví kandidáti začínají přemýšlet o...
Prezidentští kandidáti 2023: sociální sítě vs. oficiální debaty
Brhelová, Tereza ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje fenoménu sociálních sítí v kontextu politických kampaní. Teoretická část práce se zabývá narůstajícím trendem využívání sociálních sítí pro účely politické komunikace a marketingu. Velká část je věnována i přímé prezidentské volbě, která je v českém prostředí považována za relativně nový fenomén, který není v politickém kontextu ještě tak ukotvený. Praktická část diplomové práce je vystavěna za pomoci kvantitativní obsahové analýzy, díky které bylo možné analyzovat velké množství dat ze sociálních sítí a televizních debat. Tato data jsou stěžejní pro výsledné zodpovězení výzkumných otázek a hypotéz, které se týkají porovnání komunikace vybraných kandidátů na sociálních sítích v debatách. Cílem práce je tím pádem analýza, na základě které je možné porovnat, jak se liší komunikace vybraných politických subjektů na sociálních sítích od jejich komunikace v oficiálních televizních debatách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.